پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 183771
تحريم‌هاي ايران در ماه ژانويه برداشته خواهد شد
تاریخ انتشار : 1394/09/14
نمایش : 939
وزير انرژي آمريکا و از چهره‌هاي ارشد در مذاکرات هسته‌اي ايران گفت که در صورت تاييد آژانس بين‌المللي انرژي اتمي درباره انجام تعهدات تهران در برجام، واشنگتن احتمالا تحريم‌هاي هسته‌اي را برخواهد داشت.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، وزير انرژي آمريکا در يک مصاحبه تاکيد کرد که اين کشور متعهد است پس از تاييد آژانس بين‌المللي انرژي اتمي تحريم‌هاي هسته‌اي ايران را بردارد.

در حالي که در روند اجراي برجام، آژانس بين‌المللي انرژي اتمي گزارش خود درباره موضوع ابعاد نظامي احتمالي برنامه هسته‌اي ايران منتشر کرده، وزير انرژي آمريکا درباره روند اجراي تعهدات واشنگتن درباره برجام اظهارنظر کرد.

«ارنست مونيز» در برنامه «کريستين امانپور» مجري سرشناس شبکه سي‌ان‌ان شرکت کرد؛ برنامه‌اي که دو موضوع در آن مورد بحث قرار گرفت: «تغييرات آب و هوايي» و «توافق هسته‌اي ايران».

مجري اين شبکه در موضع برجام به انتشار گزارش آژانس بين‌المللي انرژي اتمي درباره موضوع «ابعاد نظامي احتمالي برنامه هسته‌اي(pmd) سوال کرد و گفت: «آيا آمريکا آماده برداشتن تحريم‌هاي ايران است؟»

مونيز جواب داد: «ما فکر مي‌کنيم آنچه که مشهور به "روز اجرا" شده، احتمالا در ماه ژانويه آغاز شود البته پس از آنکه آژانس بين‌المللي انرژي اتمي تاييد کند که ايران به همه تعهدات و نيازمنديها(در چارچوب برجام) عمل کرده است؛ نيازمندي‌هاي سفت و سختي درباره به عقب زدن برنامه هسته‌اي خود. وقتي اين روز رسيد تعهد ما آن است که تحريم‌‌هاي هسته‌اي را بردارد باز تاکيد مي‌کنم تحريم‌هاي هسته‌اي را و نه ديگر تحريم‌ها از قبيل تحريم‌ها در موضوع تروريسم و حقوق بشر».

وي با اشاره به گزارش اخير آژانس اينطور گفت که «اين گزارش تاکيد کرده که ايران يک برنامه ساختارمند در ارتباط با فعاليت هسته‌اي مورد نگراني داشت اما اين برنامه ساختارمند ديگر وجود ندارد».

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html